Social Media

Hoe bereikt u uw doelgroep? Waar bevinden zij zich? En naar welke content zijn zij opzoek? Consumenten zijn kritisch. Ze willen goede content. De bron maakt niet uit. Maar hoe kunt u uw bedrijf profileren? U kunt overal een account aanmaken en af en toe een update posten of een foto of video delen. Maar bereikt u hiermee uw doelgroep? Of verhoogt u hiermee uw naamsbekendheid? Waarschijnlijk niet. Met een goede strategie en duidelijk doel wel. Stromedia adviseert en creëert relevante content voor uw doelgroep. Zo kunt u de dialoog aangaan met uw doelgroep. Hierdoor creëert u loyaliteit en klantenbinding. 

Gebruikers social media blijven stijgen

Wereldwijd zijn er 2,8 miljard actieve social media gebruikers in 2017. Dit is een stijging van 22% ten opzichte van het jaar ervoor. Facebook blijft aan de top met 1,9 miljard bezoekers per maand wereldwijd waarvan 10 miljoen in Nederland. Op de tweede plaats staat YouTube met 1 miljard bezoekers per maand. Daarna vinden we het snelst groeiende platform met 600 miljoen bezoekers per maand, Instagram. 

Waar is uw doelgroep

We bekijken eerst samen wie uw doelgroep is. Richt u zich op één doelgroep? Is het verstandig om subdoelgroepen te definiëren?

Zodra we hier inzicht in hebben, bekijken we waar de doelgroepen zich bevinden.

Daarna bekijken we per doelgroep hoe we deze het beste kunnen aanspreken. We stemmen de content af op de doelgroep. Zij voelen zich daardoor echt aangesproken en zullen sneller de dialoog met uw bedrijf aangaan.

Ga de dialoog aan

Relevante content is essentieel. Een goed verhaal wordt immers doorverteld. Nu we weten waar uw doelgroep zich bevindt hebben we een goede contentstrategie nodig. Hierdoor kan uw bedrijf zich profileren. 

  • Wees authentiek
  • Wees uzelf (het bedrijf)
  • Wie wilt u bereiken?
  • Wat is uw verhaal?
  • Waar is uw doelgroep?

Loyaliteit

Luister! Het belangrijkste van een goede dialoog is luisteren.

 

U plaatst nu regelmatig content op een of meerdere social media platformen. Hoe gaat u om met reacties?

Hiervoor kunnen wij een reactieschema opstellen zodat u niet voor verrassingen komt te staan.

Goede inzet van social media zorgt voor loyaliteit en klanttevredenheid van uw doelgroep.